Game: D&D 5e Group type: Face-to-face Experience: veteran DM Location/Timezone: Gothenburg, SWEDEN CEST Schedule: to be determined Roles sought: 5 players Game style: To be determined
Tjena!
Eftersom jag inte får min D&D-fix tillräckligt ofta just nu och dessutom har en massa extra tid på händerna, har jag beslutat mig för att starta en helt ny D&D-kampanj med folk jag inte ens känner än!
För att göra denna uppgift ännu mer utmanande tänker jag mig att minst 2 av 5 spelare måste vara kvinnor. I övrigt måste du inte alls ha mycket erfarenhet av D&D eller ens bordsrollspel för att delta i den här kampanjen. Det viktigaste är att träffas, spela och ha kul! (Jag kan dock reglerna bra och har lång erfarenhet av att vara DM).
Kampanjen kommer att utspela sig i min egen D&D-värld: Agartha. Det utspelar sig för närvarande även en annan kampanj i denna värld... Agartha skiljer sig dock inte från andra D&D-världar på något radikalt sätt; den är ganska "generisk" som det brukar heta, men har ändå en mestadels unik historia och kosmologi.
Som vanligt när jag gör sånt här träffar jag spelarna innan på neutral mark (oftast ett café eller dylikt) och sen blir det en "spelomgång 0" när vi rullar karaktärer och pratar om hur vi vill spela, mest.
Om du är intresserad så svara här och mejla även gärna labyrintherren@gmail.com
TRANSLATION FOR OUTLANDERS:
Hey!
Since I do not get my D & D fix enough often right now and also a lot of extra time on my hands, I've decided to start a brand new D & D campaign with people I don't even know!
To make this task even more challenging, I've decided that at least 2 out of 5 players must be women. By the way: you do not have to have much experience with D & D or even table RPGs to participate in this campaign. The most important thing is to meet, play and have fun! (However -- I know the rules well and have long experience of being a DM).
The campaign will take place in my own D & D world: Agartha. There is also another campaign going on in this world... Agartha does not differ from other D & D worlds in any radical way; It is quite "generic" as it usually boils down, but still has a mostly unique history and cosmology.
As usual when I do this I meet the players beforehand on neutral ground (usually a cafe or the like) and then there will be a "session 0" when we roll characters and mostly talk about how we want to play D & D.
Game: D&D 5e
Group type: Face-to-face
Experience: veteran DM
Location/Timezone: Gothenburg, SWEDEN CEST
Schedule: to be determined
Roles sought: 5 players
Game style: To be determined
Tjena!
Eftersom jag inte får min D&D-fix tillräckligt ofta just nu och dessutom har en massa extra tid på händerna, har jag beslutat mig för att starta en helt ny D&D-kampanj med folk jag inte ens känner än!
För att göra denna uppgift ännu mer utmanande tänker jag mig att minst 2 av 5 spelare måste vara kvinnor. I övrigt måste du inte alls ha mycket erfarenhet av D&D eller ens bordsrollspel för att delta i den här kampanjen. Det viktigaste är att träffas, spela och ha kul! (Jag kan dock reglerna bra och har lång erfarenhet av att vara DM).
Kampanjen kommer att utspela sig i min egen D&D-värld: Agartha. Det utspelar sig för närvarande även en annan kampanj i denna värld... Agartha skiljer sig dock inte från andra D&D-världar på något radikalt sätt; den är ganska "generisk" som det brukar heta, men har ändå en mestadels unik historia och kosmologi.
Som vanligt när jag gör sånt här träffar jag spelarna innan på neutral mark (oftast ett café eller dylikt) och sen blir det en "spelomgång 0" när vi rullar karaktärer och pratar om hur vi vill spela, mest.
Om du är intresserad så svara här och mejla även gärna labyrintherren@gmail.com
TRANSLATION FOR OUTLANDERS:
Hey! Since I do not get my D & D fix enough often right now and also a lot of extra time on my hands, I've decided to start a brand new D & D campaign with people I don't even know! To make this task even more challenging, I've decided that at least 2 out of 5 players must be women.
By the way: you do not have to have much experience with D & D or even table RPGs to participate in this campaign. The most important thing is to meet, play and have fun! (However -- I know the rules well and have long experience of being a DM). The campaign will take place in my own D & D world: Agartha. There is also another campaign going on in this world... Agartha does not differ from other D & D worlds in any radical way; It is quite "generic" as it usually boils down, but still has a mostly unique history and cosmology. As usual when I do this I meet the players beforehand on neutral ground (usually a cafe or the like) and then there will be a "session 0" when we roll characters and mostly talk about how we want to play D & D.
Intresse finns, skickade iväg ett mail!